بازدید تیم نظارتی معاونت بهداشتی دانشگاه از مناطق عملیاتی مبارزه با سالک در شهرستان دامغان
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، ۴ تیم نظارتی، متشکل از گروه های تخصصی پیشگیری از بیماری ها، گسترش شبکه، سلامت محیط، سلامت کار، آموزش، سلامت خانواده و آزمایشگاه به سرپرستی مهندس عباس دارائی معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه به منظور بررسی اقدامات صورت گرفته برای مقابله و کنترل بیماری سالک اعم از آموزش، بیماریابی، اقدامات مداخله ای و ...، از مراکز بهداشت قمر بنی هاشم، فرات، امیریه و خانه های بهداشت و روستاهای حسن آباد، خورزان، قاسم آباد ورکیان و ... بازدید و ضمن مصاحبه تلفنی و حضوری با خانوارها، از سطوح محیطی، باغات پسته و ... شهرستان دامغان بازدید به عمل آوردند.
پس از انجام پایش میدانی که بیش از ۳ ساعت به طول انجامید، دومین جلسه دانشگاهی کنترل سالک با حضور وبیناری دکتر سید سعید کسائیان معاون بهداشتی دانشگاه و حضور فیزیکی اعضای تیم پایش، دکتر تقوی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان و کارشناسان مسئول کلیه واحدهای فنی شبکه برگزار شد.
در ابتدای جلسه، دکتر تقوی ضمن خیر مقدم و قدردانی از حضور میدانی و حمایت های معاونت بهداشتی دانشگاه در مدت اخیر در حوزه سالک، گزارشی از عملکرد و اقدامات آموزشی و سایر برنامه های مداخله ای شبکه بهداشت و درمان دامغان برای کنترل بیماری سالک را بیان نمود.
سپس ناظران معاونت بهداشتی دانشگاه گزارش و تحلیل نظارت میدانی خود از نقاط ضعف و قوت شبکه در حوزه سالک را ارائه و پس از قرائت و پیگیری مصوبات جلسه گذشته، مهندس دارائی ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته، مطالبی درباره نحوه مطالبه و پیگیری برای افزایش همکاری سایر ادارات بیان نمودند.
در پایان آقای دکتر سید سعید کسائیان معاون بهداشتی دانشگاه ضمن عرض خداقوت و قدردانی از پیگیری های صورت پذیرفته، بر نقش موثر سایر دستگاه ها در مقابله با سالک تاکید نموده و پس از جمع بندی مطالب، اظهار داشتند باید با کار میدانی و عملیاتی به مقابله با سالک رفت؛ وی تاکید نمودند زمانی در مبارزه و کنترل بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان از جمله سالک موفق خواهیم شد که تمامی ادارات و دستگاه ها به وظایف قانونی خود عمل نموده و عموم مردم نیز رعایت موازین بهداشتی لازم را در خصوص پیشگیری و کنترل این بیماری بدانند و به آن عمل کنند.
لینک کوتاه خبر :